Az Alkalmi Társulat 2010-ben, egy színházi kísérlet apropóján megalakult, változó összetételű kis csoport. Alapító tagjai a Debreceni Egyetem BTK Francia Tanszékén találkoztak. Lukovszki Judit drámajáték óráin szerzett élményeiken és a tanszéki francia nyelvű színjátszás legendás történetén felbuzdulva, valamint az egymás iránti kíváncsiságtól vezérelve döntöttek úgy, hogy közös alkotómunkába fognak. Az első, a játék témája köré szerveződött szövegmontázsból és mozgás-etűdből összeálló Mézeskenyérrel csapott pofán az Úr (2010, Liktor Eszter, Sándor Zita) után a tagok a próbák hangulatáról és az együtt töltött idő öröméről nem akartak lemondani, és folytatták a közös munkát. Így jött létre a már nem francia szakos tagokkal is kibővült előadás, a Burn baby burn. (2011, Liktor Eszter, Sándor Zita, Papp Melinda, Lakó Zsigmond, Katona Lóránt) A csoport ezúttal kész szövegkönyvvel dolgozott. A kortárs francia drámaszerző, Carine Lacroix darabját egy, az OSZMI és a Nemzeti Színház közös rendezésében meghirdetett műfordítói workshop tapasztalatait hasznosítva, a Francia Tanszék felsőbb éves hallgatóiból létrejött Alkalmi Fordítói Műhely fordította le. Ebből készült előadásukba már „külsősöket” is bevontak. A sort a szerb szerző, Đorđe Lebović abszurdba hajló, modern tündérmeséje, Az ezredik éjszaka folytatta (2012, Liktor Eszter, Sándor Zita, Marczin I. Bence, Katona Lóránt) Előadásukkal sikerrel szerepeltek a 2013-as Színváltások fesztiválon. Az évek során kialakult kemény mag már természetesnek tekintette, hogy ezzel az évi egy produkciós tempóval továbbra is folytatja a munkát. A Magyar Művek Szemléjén a Kenjük Poe-ra! (Liktor Eszter, Sándor Zita, Katona Lóránt) (Erdős Virág nyomán) előadásukkal Arany Minősítést kaptak. A társulati kohézió megerősödésében nem kis szerepe van állandó zenész tagjuk, Katona Lóránt közreműködésének. Ennek köszönhetően jöhetett létre Éles Gina szerzősége mellett Weöres-est duójuk 2014-ben. Ezzel részt vettek a Balassagyarmati Amatőr Színházak Találkozóján.

Beckett Jövés-menés című szövegét (2015, Bajzát Ágnes, Sándor Zita, Székely Erika, Katona Lóránt) az esszenciális színházi formákkal való kísérletezés vágyától hajtva dolgozták fel.

A 2016-os évad előadása felkérésre készült. A Roma Sajtóközpont egyetemisták közreműködésével Debrecenben is Roma Napot szervezett. „… de mivel saját képmására teremtett…” címmel készítettünk egy színpadi etűdöt, mely impresszionisztikus tisztelgés Jónás Tamás cigány költő művészete előtt. Egy „ének a hideg tűzhöz” az önértékelés lélekromboló dilemmáiról, a tökéletességre vágyás belső késztetéséről és lehetetlenségéről, az emberi létben rejlő kegyetlenségről és fájdalomról. Ugyanakkor egy játékos derűkeresés is, hiszen „aki nem táncol, az pórul járhat”.